15 Ekim 2012 Pazartesi

Kremalı Mantar Çorbası

Besleyici olduğu kadar lezzetli olan bu çorbanın yapım şekli sevgili Serap Ablama ait. Yapılışını dinler dinlemez denedim. Ve gerçekten lezzetli oldu. Ölçüleri almadığım için mecburen kafama göre ölçüler belirledim, (acemi şansından olsa gerek :)) çok güzel oldu.Ama maalesef fotoğrafını çekemedim...:(



Malzemeler

300gr mantar
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
1 adet kuru soğan
Yarım paket krema
2,5 su bardağı süt
karabiber, tuz

Yapılışı

Bir tavada soğanı ve mantarı soteleyin.
Ayrı bir tencerede unla yağı kavurun.
Un kavrulunca göz kararı su ekleyin(koyu olursa daha sonra ekleyebilirsiniz) topak topak olduysa blendırla açın.(ben bayağı bir uğraştım unu açmak için)
Soğan ve mantarı tencereye ekleyin.
Kaynayınca sütü de ekleyin 5 dk kaynatın

Daha sonra krema, tuz ve biberi ekleyin 5dk daha kaynadıktan sonra altını kapatın.
AFİYET OLSUN....

1 yorum:

  1. Merhabalar, ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli...