28 Şubat 2013 Perşembe

Bayat Ekmekten Omlet :)

Bu sabah başımın şiddetli ağrısıyla uyandım, uyandığımda çok açtım. Baktım ekmek yok! İki gün önceki ekmekten 2 dilim kalmış. Bayat ekmek sevmeyen ve bakkala da gidemeyecek halde biri olarak yeni bir tarif keşfettim :) Hem sağlıklı hem de doyurucu...Belki daha önceden bilenleriniz vardır ama benim için yeni bir tarif oldu :)



Malzemeler (iki kişilik)

2 yumurta
4 dilim bayat ekmek
1 çay bardağı kadar rendelenmiş peynir
7-8 dal maydonoz ya da dereotu
tuz (isteğe göre baharat)

Yapılışı

Ekmekleri küp küp doğruyoruz ve tüm malzemeleri iyice karıştırıyoruz.
Tavamızı yağlıyoruz.(Eğer peyniriniz yağlıysa tavaya 1 damla yağ yeterli gelecektir.)
Ve malzeme karışımımızı tavaya boşaltıyoruz. Bir tarafı kızardığında bir kapak yardımıyla diğer tarafını çevirip kızarmasını sağlıyoruz.
Kızarınca altını kapatıyoruz...

AFİYET OLSUN..:)

9 yorum:

  1. Eline sağlık pratik ve güzel bir omlet olmuş..

    YanıtlaSil
  2. benim içinde yeni bir tarif.bugün akşam mutlaka yapacağım.hazır bayat ekmekte varken.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Fotoğrafı gördüğümde ilk önce aklıma kaygana geldi. Ama onda bayat ekmekleri boza kıvamındaki un-su karışımına bulayıp tepsiye dizerek fırında pişirebildiğimiz gibi, kızgın yağda da kızartabiliyoruz. Annem hep fırını tercih eder, yağsız olsun diye. Ben de işi daha geniş tutar, seninki gibi peynir, maydanoz, dereotu, bazan da yeşil soğan falan katarak yine fırında pişiririm. Ay bak nasıl canım istedi:)) Sizlere de afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaygana hiç yemedim ama çok lezzetli olduğuna eminim. Yeşil soğan da çok yakışır bu tarife, öyle de denenebilir.

      Sil
  4. evet denedim.çok güzel oldu benim malzeme biraz daha boldu.yalnız maydanoz yerine kuru nane koydum.oda çok yakıştı.maydanoz çocuklar sevmiyor.eşim ben bir şey denediğim zaman ambulansı çağırdım kapıda diye espri yapar.o da beğendikten sonra sürekli yapılacaklar listesine eklendi.selamlar

    YanıtlaSil
  5. biliyordum bunu.çok teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  6. Ben bilmiyordum çok faydalı oldu.Hoş gözüküyor:) ..MAKASIN DANSI..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli...